Obchodní podmínky/reklamační řád
OBCHODNÍ PODMÍNKY / REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vydává společnost dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění po novele z roku 2023 (dále jen „občanský zákoník“).
Prodávající:
Ladislav Sinai
IČ: 07142528
Sídlo: Korybutova 686/4, Karlín, 186 00 Praha 8
Kontaktní údaje:
- Email: info@veryniceshop.cz
- Web: www.veryniceshop.cz
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzických osob při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webového rozhraní na www.ladislavsinai.cz (dále jen „internetový obchod“).
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami. Kupní smlouva a obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
Veškeré ceny jsou uvedeny včetně DPH a dalších poplatků. Ceny zůstávají platné po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny v internetovém obchodě.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Kupující může provádět objednávky přes zákaznický účet nebo bez registrace. Před odesláním objednávky má možnost zkontrolovat a upravit údaje. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky zaslané prodávajícím na emailovou adresu kupujícího. V případě zjevné chyby v ceně zboží není prodávající povinen zboží dodat a může nabídnout novou cenu.
IV. Zákaznický účet
Kupující je povinen aktualizovat své údaje v zákaznickém účtu. Prodávající může zrušit účet v případě porušení povinností kupujícího nebo nevyužívání účtu. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití účtu třetími stranami.
V. Platební podmínky a dodání zboží
Kupující může zaplatit za zboží převodem na účet prostřednictvím platební brány GoPay. Zboží je doručováno na adresu určenou kupujícím. Náklady na dopravu jsou uvedeny v objednávce. V případě opakovaného doručování z důvodů na straně kupujícího nese kupující dodatečné náklady.
VI. Odstoupení od smlouvy
Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech, které stanoví § 1837 občanského zákoníku, např. při dodávce zboží upraveného na přání kupujícího. Náklady na vrácení zboží nese kupující. Prodávající vrátí peníze nejpozději do 14 dnů od doručení vráceného zboží nebo dokladu o jeho odeslání.
VII. Práva z vadného plnění
Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí. V případě vady může kupující požadovat opravu, výměnu zboží, slevu nebo odstoupení od smlouvy. Reklamace se řídí občanským zákoníkem a platnými zákony, včetně změn účinných od roku 2023. Vady zboží lze reklamovat po dobu 24 měsíců od převzetí.
VIII. Ochrana osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s platnými právními předpisy. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů.
IX. Závěrečná ustanovení
Prodávající si vyhrazuje právo měnit tyto obchodní podmínky. Kupní smlouvy se řídí podmínkami platnými v době jejich uzavření.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. Práva z vadného plnění
-
Odpovědnost za vady Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že:
- Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, případně vlastnosti obvyklé pro daný druh zboží.
- Zboží odpovídá účelu, ke kterému se obvykle používá, nebo který prodávající uvádí.
- Zboží je bez právních vad, zejména bez práv třetích osob.
- Zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
-
Doba pro uplatnění práv z vadného plnění Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci v době dvou let od převzetí zboží. U použitého zboží je tato doba omezena na jeden rok. U reklamací vad, které byly na zboží při jeho převzetí, musí být reklamace uplatněna bez zbytečného odkladu poté, co je kupující zjistí.
II. Postup při uplatnění reklamace
-
Místo uplatnění reklamace Kupující může uplatnit reklamaci na adrese prodávajícího:
Ladislav Sinai
Korybutova 686/4, Karlín, 186 00 Praha 8
Email: info@veryniceshop.czReklamace lze uplatnit rovněž elektronicky na uvedený e-mail prodávajícího.
-
Náležitosti reklamace Při podání reklamace je kupující povinen doložit:
- Doklad o koupi zboží (fakturu nebo účtenku).
- Popis vady, případně doložení fotografií, pokud jde o viditelné vady.
- Požadavek na způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy).
-
Lhůta pro vyřízení reklamace Prodávající rozhodne o reklamaci neprodleně, nejpozději však do 30 dnů od jejího přijetí, pokud se s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Pokud dojde k uznání reklamace, bude kupujícímu zboží opraveno, vyměněno, nebo mu bude vrácena částka odpovídající kupní ceně, případně přiměřená sleva.
-
Náklady na uplatnění reklamace V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s uplatněním reklamace, zejména na náklady na poštovné, pokud prodávající požádá kupujícího o zaslání vadného zboží zpět.
III. Odmítnutí reklamace
Reklamace nemusí být uznána v případě, že:
- Vada vznikla nesprávným použitím zboží nebo jeho nevhodnou údržbou.
- Zboží bylo poškozeno nevhodným skladováním nebo vnějším zásahem.
- Zboží vykazuje běžné opotřebení.
IV. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího. Veškeré reklamace budou vyřizovány v souladu s tímto řádem a platnou legislativou. Tento reklamační řád vstupuje v platnost dnem jeho zveřejnění na internetových stránkách prodávajícího a nahrazuje předchozí ustanovení týkající se reklamací.
V případě nejasností nebo dotazů se kupující může obrátit na prodávajícího prostřednictvím kontaktního e-mailu.